Natalitatea din ce în ce mai scăzută duce chiar și la închiderea unor afaceri sau a reprofilării acestora. Recent, un producător de scutece din Japonia a anunțat că va înceta, începând cu luna septembrie, să mai producă produse pentru bebeluși și, în schimb, va crește producția de scutece pentru adulți.
Compania Oji Holdings va înceta să mai producă scutece pentru copii, pe fondul unei scăderi puternice a cererii, transmite The Guardian. Firma a înregistrat o scădere a vânzărilor de la un vârf de aproximativ 700 de milioane în 2001 la 400 de milioane astăzi. Vânzările de scutece pentru adulți le-au depășit pe cele de scutece pentru copii în Japonia de peste un deceniu, iar statisticile recente privind populația indică faptul că tendința va continua.
Vânzările de scutece pentru adulţi le depăşesc pe cele de scutece în Japonia de mai bine de un deceniu, iar statisticile recente privind populaţia indică faptul că această tendinţă va continua.
Numărul naşterilor din Japonia a scăzut la un minim istoric de 758.631 în 2023, faţă de 1.590.503 decese. Copiii cu vârsta sub 15 ani reprezentau mai puţin de 12% din populaţia ţării în 2022, a precizat televiziunea publică NHK, în timp ce persoanele cu vârsta de 65 de ani şi peste reprezentau aproape 30%.
Anunțul confirmă situația în care se află Japonia, cu o populație din ce în ce mai îmbătrânită.